Tuesday, November 13, 2018

Yang Terakhir

Baru-baru ni dia kembali buat kali ke-6.

Dia menyatakan hasrat untuk kembali semula seperti dulu. Dia tinggalkan kekasih baru demi hubungan kami. Kami cuba tetapi gagal. Masing-masing ada harapan tetapi seperti ada halangan di antara kami.

Aku dengan si dia cuba berbincang dan akhirnya, kata putusnya, kami berpisah lagi. Kali ni, dia salahkan diri sendiri sebab dia keliru dengan apa dia rasa dan mahukan.

Aku akur. Tak guna aku berkata apa-apa dan tak guna juga aku paksa keadaan.

Sedih. Sakit. Semua ada aku rasa.

Aku sedih mungkin aku rasa ada peluang lagi tetapi semua itu dah habis. Mungkin aku ada salah yang aku sendiri tak nampak dan aku tak cuba perbaiki.

Betul kata orang, cinta dan sayang terhadap seseorang, tidak semestinya memiliki. Aku redha. Tetapi aku husnuzon dgn perancangan Allah. Ada yang lebih baik akan datang nanti dan mungkin pintu jodoh aku belum terbuka lagi.

Ya Allah, permudahkanlah urusan jodoh aku. Aku tidak sanggup lagi bersedih lama. Ini dugaan yang paling lama aku hadapi. Ringankanlah dugaan aku ini dan gantikan lah kesedihan aku ini dengan kegembiraan satu masa nanti. Aku nak merasa bahagia seperti pasangan-pasangan lain.

Aku redha dan terima dgn hati terbuka yang aku tiada jodoh dengan dia dan aku rasa ini yang terakhir aku bersama dengan dia semula. Aku doakan dia dapat apa yang dia impikan dan dia bahagia dengan pilihan hati dia.

Selamat tinggal, YY...

No comments:

Post a Comment